Boek review: Hoe overleeft Rosa in New York

L1070056
Hallo allemaal,

Vandaag een boekreview! Over het boek hoe overleeft Rosa in New York. Het boek is eigenlijk voor 15 jaar en ouder, maar ik vind alle boeken van Francine Oomen zo leuk dat ik, toen ik hem in de bieb zag liggen toch maar geleend heb. En daar heb ik zeker geen spijt van.

Eerst even wat basis informatie:
Titel: Hoe overleeft Rosa in New York
Schrijfster: Francine Oomen
Serie: Op het boek staat Rosa en Co. ik hoop dat het een nieuwe serie wordt.
Uitgever: Querido
(Volgens de bieb vanaf 15 jaar, maar ik vind dat je hem ook wel kan lezen vanaf 12 jaar.)

L1070055

Waar gaat het boek over?
De hoofdpersoon van het boek zijn Rosa en Neuz. Rosa is een meisje wat net klaar is met de havo en naar de kunstacademie wil, maar op haar drie scholen van keuze niet wordt toegelaten. Haar moeder krijgt een mailtje van een oude liefde of ze nog een goede au pair weet. De moeder van Rosa mailt terug dat Rosa misschien wel wil. En nog geen maand later zit Rosa in het vliegtuig naar New York, om op te passen op een 13 jarig meisje.
L1070057

L1070058
(mijn werkplekje tijdens het schrijven van dit artikel op vakantie!)

Neuz (Rosa’s vriendje) zit op de kunstacademie in het 3de jaar, maar moet door de 80% regeling het jaar over doen. Hij heeft daar geen zin in en stopt met de kunstacademie. Hij gaat op avontuur naar Berlijn en beleeft daar van alles, maar vooral leert hij zich zelf kennen.
In het verhaal lijkt van alles mis te gaan, maar uiteindelijk komt alles toch weer goed! Het boek is zo geschreven dat je steeds eerst een hoofdstuk over Rosa leest en dan één over Neuz. Ik raad het boek zeker aan en hoop dat jullie hem ook gaan lezen.

Liefs Anna

Follow my blog with Bloglovin

6 gedachtes over “Boek review: Hoe overleeft Rosa in New York

  1. Meike zegt:

    Ik heb hem gelezen en vind het echt een super leuk boek, leuk dat je er een stukje over hebt geschreven. c; Ik zag het op de site van Hoe overleef ik. Leuk! c; x

  2. Femke zegt:

    ik heb het boek ook gelezen en het is inderdaad een leuk, verrassend en verslavend boek en ik vind ook dat het best gelezen kan worden vanaf 12 jaar

    groetjes: Femke

Laat hier een reactie achter!

