DIY: Cute Notebooks!

Diy Notebooks

Vandaag laat ik jullie zien hoe je deze schattige notitie boekjes kan maken, het idee komt uit de Hoe Overleef Ik maar ik laat mijn versie zien. Het is supermakkelijk en je kan het zo makkelijk of moeilijk maken als je het zelf wilt, lees snel verder om te zien hoe je deze leuke boekjes maakt!

IMG_1709

Wat heb je nodig???

Voor deze notebooks heb je totaal niet veel nodig:

Papier (lijntjes, ruitjes, gekleurd, leeg, wat je maar wilt)

Stevig gekleurd papier (Ik gebruik action papier)

Naald en draad of nietmachine (ik gebruik naald en draad)

Potlood en gum

Schaar

Iets met een punt om gaatjes te maken waardoor je gaat naaien.

Evt. elastiek

Evt. plakband

Evt. versiersels

Wat moet je doen?

IMG_1716

Knip je papier in de zelfde maat als je kaft.

IMG_1712

Let op! deze stap hoef je alleen te doen als je geen punten maar boogjes bij je hoeken wil ga anders door naar het naaien!

Teken met een potlood op je A5 of A4 kaft in de hoek een boogje.

IMG_1713

IMG_1715

Knip deze boogjes tot en gum evt. de potlood lijnen uit.

 

IMG_1717

Leg je kaft op je papier en knip de boogjes in de hoeken ook uit het papier.

IMG_1720

IMG_1721

IMG_1723

Vouw kaft en papier dubbel en leg ze op elkaar, knip evt. wat bij.

IMG_1724

Ik maak  alvast gaatjes in het papier, zodat dat et naaien straks makkelijker gaat.

IMG_1728

Nu gaan we naaien ik naaide heen en terug tot dat aan de binnen en buitenkant er geen plekken meer over zijn waar geen draad zit.

IMG_1727

De uiteindes knoop ik vast aan elkaar.

IMG_1731

IMG_1732

IMG_1733

Zo ziet het boekje er nu uit, je kan stoppen maar ik wil graag nog een elastiek om de kaft, hiervoor gebruik ik nog plakband en elastiek.

IMG_1734

IMG_1736

IMG_1735

Teken op de achterkant van het boekje twee streepjes en knip deze open.

IMG_1740

Knip nu een stuk elastiek op maat ik zorg dat hij makkelijk over de kaft past.

IMG_1741

IMG_1743

Sla het boekje open op de laatste pagina en vouw het elastiek van buiten naar binnen het boekje in (zoals op de tekening). Plak deze vast met een stukje plakband.

IMG_1744

Doe dit aan beide kanten, en je boekje is klaar!

IMG_1745

IMG_1748

Je kan de boekjes voor alles gebruiken ik maakte er vijf!

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden en nu begrijpen hoe je zo’n boekje maakt.

Laat je weten wat je er van vond in de reacties?

Groetjes Anna

 

 

3 gedachtes over “DIY: Cute Notebooks!

Laat hier een reactie achter!

