Column – Waarom ik een vegetariër ben!

vegetariervega

Hallo allemaal,

Ik had deze column oorspronkelijk geschreven voor Tittle And Tattle, als reactie op de oproep wie er voor haar columniste wou worden! Helaas ben ik dat nog niet geworden, dus als je wilt mee bloggen met mij het kan nog steeds! Ben je benieuwd naar mijn column? Lees dan snel veder.

Vegetarisch eten, waarom ik het doe

Ik ben vegetariër, en ik deze column ga ik je niet vragen om ook geen vlees meer te eten, ik ga je alleen vertellen hoe ik over het eten van vlees denk, en waarom ik vegetariër ben.

Soms word je raar aangekeken als vegetariër, en vaak is de vraag waarom eet je dan geen vlees? Ook krijg ik vaak te horen,”knap hoor, ik zou ook wel willen maar ik vind vlees gewoon te lekker.” Of het moeilijk is? Tja, soms wel, maar na drie jaar zonder vlees, heb ik er ook geen behoefte meer aan.

Maar waarom ben ik dan vegetariër geworden, vond je het zielig voor de dieren? Ja, natuurlijk is het zielig voor de dieren, en vroeger was dat ook mijn enige reden. Maar nu heb ik er meer, zo is vlees bijvoorbeeld heel slecht voor het milieu. De meeste mensen weten niet dat niet alleen de dieren lijden, maar ook mensen in 3e wereld landen, waar honger is. Al het eten wat de dieren eten kun je ook direct verweken. Dan is er veel meer eten en hoeven mensen geen honger te leiden.

Thuis ben ik als enige vegetariër, mijn moeder maakt zich soms zorgen of ik alle voeding stoffen die in vlees zitten wel binnenkrijg. Maar als je gewoon gezond blijft eten, met wat extra noten, word je zo honderd. Vegetarisch eten schijnt zelfs gezonder te zijn, en als je toch te kort komt kun je bijvoorbeeld vitamine B-12 pillen slikken.

Maar waarom blijven we dan toch met zijn allen vlees eten? Omdat we het lekker vinden, dat is onze enige reden. Gezonder is het niet, eerder ongezonder. Als je kijkt naar alle reden om geen vlees te eten en deze ene reden om wel vlees te eten, wat denk je dan? Misschien toch maar eens een dagje geen vlees eten?

Liefs,

Anna

P.s Je kan mij nu ook op Facebook en Google+ volgen, kijk in de sidebar voor de links!

Laat hier een reactie achter!

