Column – Het leven van een brugklasser!

De populairste tags voor deze afbeelding zijn: coffee, tea, vintage en photography

Als brugklasser is alles nieuw, de school, de kinderen en de leraren. Opeens moet je huiswerk gaan maken en thuis leren voor So’s en proefwerken. In het begin is dat best raar allemaal, want hoe leer je nou goed voor al die toetsen. Waar neer heb je genoeg geleerd en hoe moeilijk zijn de proefwerken nou echt? Maar na een paar weken/maanden ben je er al weer helemaal aan gewend.

Vroeger was alles nog makkelijk maar nu moet je opeens echt je best gaan doen. Leren voor Latijn, Biologie, Geschiedenis en nog veel meer. Waar je vroeger alles al wist, moet je het nu allemaal gaan leren. Dat kan soms best irritant zijn, want er zijn nog zoveel meer dingen die je eigenlijk wil doen. Helaas moet je nu ook nog tijd vrijmaken voor huiswerk.

Op de basisschool dat ik nog wel eens, yes mag ik straks eindelijk van deze school af, en ergens anders helemaal op nieuw beginnen. Nu verlang je weer terug naar het leven zonder huiswerken, en toetsen waar je niet voor hoeft te leren. Maar ondanks alles is het toch leuk om op de middelbare school te zitten. Waar je niet meer de grootste bent, en niet meer vast zit aan één of twee leraren.

Soms word het allemaal iets te druk, ik moet ook nog hockeyen, paardrijden en gitaar oefenen. Maar na het maken van huiswerk is het alweer zo laat dat ik geen gitaar meer kan oefenen en me moet haasten om op tijd bij hockey te zijn. Als ik dan s’avonds in bed lig baal ik toch weer dat ik zoveel dingen niet heb kunnen doen.

En waar ik het ene moment sta te stressen heb ik het andere moment weer heel veel tijd over, om bijv. te voetballen met mijn broertje, cakejes te bakken, met vriendinnen afspreken, lezen en nog zoveel andere leuke dingen. Na het eten probeer ik ook altijd nog even te relaxen en bijv. tv te kijken of achter de computer te zitten.

Maar maak je geen zorgen als je nog naar de middelbare school moet, uiteindelijk overleef je het wel en komt het allemaal weer goed. En ook ik heb nog steeds tijd om te bloggen, ik heb drie geschreven artikelen klaar staan, maar er moeten nog foto’s bij. Dus ik ga zo snel mogelijk proberen foto’s te maken.

 

Liefs,

Anna

Bron Foto: Flickr 

Laat hier een reactie achter!

