Happy Stories #3 Dairy Rotterdam

IMG_2338

Zondag… Vanochtend werd ik nog waker in een hotel en heb ik gezongen voor mijn opa en nu zit ik op de bank, met een computer voor mijn neus te typen. Klaar met leren Latijn en geen zin hebbend in Frans. Lees verder voor meer…

Ik was dus met familie in Rotterdam en het was Super leuk! Ik zit weer boordevol inspiratie en ik heb alweer een artikel voor Woensdag klaar staan! Ik vind het altijd zo heerlijk als je weg bent geweest en je kan weer allemaal blogs lezen. Vrolijke blogs en minder vrolijke blogs, ik lees ze allemaal.IMG_2375

In Rotterdam heb ik zo veel gedaan ons weekend zat helemaal vol gepropt. ☺ We sliepen op de SS Rotterdam een boot die niet meer vaart. En het was geweldig, ik sliep samen met mijn twee nichtjes in een kamer en we hadden het heel gezellig. Vrijdag kwam ik aan en toen gingen we meteen naar onze kamers. Die super mooi waren, we hadden echt een enorme spiegel wat heel leuk was en ik kon ook wel genieten van de enorme tv.

IMG_2437

Na de kamers gingen we wat drinken aan de bar, en hebben we wat geklets. Mijn opa en oma hadden gereserveerd in de Lido (het restaurant van de boot) we hadden allemaal het suprise menu, wat erg lekker was. Ik als vegetarër had als voorgerecht een couscous salde, als hooft gerecht een witte risotto met spinazie en als toetje had ik een crème brûlée. Het nagerecht was helaas wat minder lekker.

IMG_2443

Zaterdag startte we de dag met een ontbijtbuffet met honderd miljoen lekker dingen, soezen, eieren, fruitsalde, muesli, croissantjes en allemaal kleine gebakjes. Ik van ontbijt buffetten. Daarna gingen we naar de markthallen, maar daar komt nog een artikel over. We hadden een lunch in de Euromast, het waaide alleen zo hardt dat de mast een beetje heen en weer ging wat wat minder was. Ik had een heerlijk broodje met mozzarella, tomaat en pesto. Het uitzicht was super mooi.

Terug op de boot deden we een rondleiding in de machine kamer, wat een werk heeft daar in gezeten zeg. De SS Rotterdam was een stoom boot en er waren echt honderden buizen en machines. Ze hadden zelfs een hele installatie om drinkwater voor op de boot te maken. We werden rondgeleid door een man die zelf op de boot had gewerkt, hij wist zoveel te vertellen.

IMG_2455

S’avonds gingen we eten in de machinist een restaurant in een oude machinisten school. Het eten was ook hier weer superlekker. We hadden tegen de obers gezegd dat onze opa jarig was en toen krijg hij een vuurwerk fontein en een stuk appeltaart. Dat was echt heel lief, in de tijd dat wij er waren hadden al vijf mensen een vuurwerk fontein gekregen. Wij begonnen te zingen en toen gingen heel veel mensen meezingen, dat was heel leuk.

De volgende ochtend gingen we voor mijn opa zingen op zijn kamer, we hadden een lied geschreven op de melodie van de beatles. Hij was een beetje overvallen maar volgens mij vond hij het wel leuk! Na weer een heerlijk ontbijt buffet en uitgecheckt te hebben gingen we mee op de snel taxi. Door de wind waren de golfen super leuk en ging de boot heel erg op en neer. Met de boot gingen we door de haven, waar ons werd verteld over de boten die er lagen.

Eenmaal thuis moest ik aan mijn Latijn, en dat heb ik ook gedaan. Straks ga ik lekker vroeg naar bed en dromen over Rotterdam☻. Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Ben jij wel eens in Rotterdam geweest en wat vond je van deze dairy? 

Liefs,

Anna

Laat hier een reactie achter!

