Video: Tomatentaart maken!

IMG_2634

Hallo allemaal,

vandaag upload ik mijn eerste video op mijn blog, ik vond het heel leuk om hem te maken, en ik hoop dat jullie hem leuk vinden. De video gaat over hoe je een tomatentaart moet bakken, en het is een recept van de Jumbo die ik een beetje heb aangepast. Lees snel veder als je de video wilt zien.

Sorry, voor de slechte belichting, maar ik heb de video ’s avonds opgenomen, dus er was nou eenmaal niet zoveel licht. Het is best wel makkelijk om de taart te maken, maar toch heb ik alle stappen en de precieze hoeveelheden hier nog even ondergezet.

Ingrediënten: 

– 8 of 9 plakjes (ontdooid) Bladerdeeg

– 50 gram Rucola

– Twee eetlepels pijnboompitten

– Zout en peper naar smaak

– 150 gram Feta

– 130 gram Pesto (groene pesto of pesto alla genovese)

– 500 gram Tomaten

– evt. Honing

Stappen: 

1. Zet de oven aan op 200 graden.

2. Was de tomaten en snij ze in plakken.

3. Leg het bladerdeeg op het bakpapier, leg de randen over elkaar en druk goed aan, vouw de randen van de buitenkanten om.

4. Smeer de pesto uit, en beleg met de tomaten en de feta, strooi er evt. zout en peper over heen.

5. Bak de tomatentaart ongeveer 25 minuten op 200 graden.

6. Rooster ongeveer 5 minuten voordat de taart klaar is twee eetlepels pijnboompitten, en leg ze als ze goudbruin zijn op een bord.

7. Bestrooi de tomatentaart met de pijnboompitten, rucola en evt. honing.

Nou dit was het dan voor vandaag, ik hoop dat jullie het leuk vonden, en tot de volgende keer.

Lijkt de tomatentaart jou lekker? 

Liefs,

Anna

Link originele recept: http://www.jumbo.com/tomatentaart-met-feta-en-pesto/500185/

3 gedachtes over “Video: Tomatentaart maken!

Laat hier een reactie achter!

