Review: Seed for Food

IMG_2577

Hallo allemaal,

vandaag heb ik een review voor jullie, mijn vader had laats een starters pakket van Seed For Food gekregen op een feest en ik heb de plantjes geplant. Het idee is heel erg leuk, maar ik heb al gekeken en het is helaas best wel duur, het is wel een heel leuk cadeau om weg te geven. Lees snel veder als je benieuwd bent.

IMG_2579

In het starterspakket zaten vier plantjes, ik heb er maar drie geplant omdat eentje pas in mei geplant mocht worden. Het eerste wat me opviel toen ik het pakket bekeek is dat alles een leuke naam heeft gekregen niet Rucola, maar Rock ’n Rucola, dat vind ik wel erg leuk.

Bij elk plantje zit een duidelijke beschrijving over hoe het plantje geplant en verzorgd moet worden. Er word gewerkt met geperste, natuurlijke cocos-aarde die als je er water bij doet helemaal opzwelt en groot wordt.

IMG_2606

Wat moet je precies doen voor de rucola? 

(het verschilt een beetje per plantje wat je moet doen)

IMG_2587

1. Vouw het zakje open haal de zaadjes en de voedingskorrels uit het zakje. Strooi de voedingskorrels over de aarde.IMG_2593

2. Giet 400 ml water over de aarde, en wacht ong. 5 minuutjes, totdat de aarde gezwollen is. Ik heb er even een schotel onder gezet, voor het geval dat er iets fout gaat.

3. Strooi de zaadjes gelijkmatig over de aarde, en bedek met ong. 0,5 cm aarde. Druk zacht aan het plantje wel in het licht, maar niet in de volle zon.

4. Geef het plantje liefde, af en toe water en oogst na 5 tot 8 weken.

IMG_2599

Je kan de Seed For Food hier bestellen voor 2,95 per zakje of een starterspakket voor 12,95.

Nu is het wachten totdat de plantjes opkomen, en je ze op kunt eten. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren, er staat dus wel op dat je ze pas na 5-8 weken kan oogsten, dus misschien laat ik je ze tegen die tijd nog wel een keer zien. Ik heb zelf trouwens de namen van de plantjes er op geplakt zodat ik ze niet door elkaar haal.

Wat vind jij van Seed For Food?

Liefs,

Anna

Laat hier een reactie achter!

