Recept: Snelle, makkelijke, gezonde Havermout-Banaan koekjes!

IMG_2779

Heey,

Vandaag heb ik een recept voor jullie, ik bakte deze gezonde havermout koekjes en ze zijn nog lekker ook! Je kan er van alles bij doen, ik heb het vrij basic gehouden met alleen rozijnen, maar je kan er echt alles bij doen wat je wilt. Amandelen, Chocolade, walnoten, noem maar op, Lees snel veder voor mijn recept.

Ik heb dit recept een beetje zelf bedacht, nadat ik allerlei recepten op internet had bekeken, en ik vind hem wel geslaagd!

IMG_2763

Wat heb je nodig? (6-8 koekjes)

– 1 Banaan

– 70 gram havermout

– 1 theelepel honing

– 1 handje geweekte rozijnen

Wat moet je doen?

1. Zet de oven aan op 180 graden, en bekleed een bakplaat met bakpapier.

IMG_2766

2. Mix de honing, havermout en banaan tot een dik plakkerig deeg, roer dan de rozijnen er door heen.

IMG_2776

3. Bak je bakplaat, en maak de koekjes, omdat het vrij plakkerig spul is heb ik gewoon steeds een lepel deeg gepakt en die plat gedrukt met een ander lepel. Doe de koekjes nu voor ong. 14 tot 18 minuten in de oven. Ze moeten hard aanvoelen van buiten, maar van binnen mogen ze best wat hard zijn.

IMG_2777

4. Je koekjes zijn klaar, laat ze afkoelen en een ze op. Je kan ze +/- twee dagen bewaren in een lucht dichte doos.

IMG_2782

Dit was het, ik hoop dat jullie het leuk vonden! Ze zijn wel een beetje taai, maar ik vind ze echt heel lekker. Enne ze zijn het gezonds als je honing uit de natuur winkel gebruikt.

Ga jij ze maken?

Liefs,

Anna

2 gedachtes over “Recept: Snelle, makkelijke, gezonde Havermout-Banaan koekjes!

Laat hier een reactie achter!

